3.3.09

Et lorteliv



Jeg har for nylig læst bogen, der blev vinder af Gyldendals konkurrence om den bedste kærlighedesroman for unge. Den er go'... Den hedder Mit lorteliv og er skrevet af Vibeke Bækkelund Lassen.

16-årige Clara har faktisk et rigtig lorteliv med en depressiv mor, der ofte forsøger at tage livet af sig. Hendes far er forsvundet ud af hendes liv - og pludselig dukker han op. Men vil han hende rigtig? Og så er der det med vennerne og skolen. Det kokser også. Men der er lyspunkter!

Jeg blev fænget af historien og læste bogen ud i en køre. Den beskriver rigtig godt det at være ung på godt og ondt - og at man kan klare mere end man tror. Det irriterer mig dog lidt, at Clara har så mange problemer. Det ved jeg godt, at nogen ulykkeligvis har, men hvis Clara bare havde haft et par af hendes problemer, så var det rigeligt for et helt liv.

Du kan låne bogen på biblioteket, hvor vi også har den som lydbog.

Ingen kommentarer: